Musicoteràpia

La música és un element fonamental en aquesta primera etapa del sistema educatiu i, mitjançant activitats musicals, es poden treballar tots els aspectes principals del desenvolupament de l’infant: la cognició, el llenguatge, la psicomotricitat, els desplaçaments, l’expressió, el treball en grup, el respecte dels torns, l’autoconeixement, la creativitat, etc. A El Carrilet la música ens acompanya en el nostre dia a dia durant tot el curs. Des de les cançons que anem aprenent en cada nova unitat de programació fins als diferents estils musicals que escoltem mentre juguem a l’aula. La música  i  l’estimulació  musical  primerenca són elements fonamentals  per  tal de contribuir en el bon desenvolupament de l’infant.

Per tal de potenciar encara més els beneficis que ofereix la música als infants, es realitzen setmanalment sessions d'estimulació musical primerenca amb tots els infants de l’escola, adaptades a cada aula i edat.

Els beneficis d'aquestes sessions per als infants són:

  • A  nivell  fisiològic: estimula el ritme cerebral, la circulació, la respiració, la digestió,  el metabolisme, el to muscular, el sistema immunològic i l’activitat neuronal.
  • A nivell físic: facilita el moviment, la coordinació, l’equilibri, els desplaçaments (gatejar, caminar, saltar, córrer...), la pulsació, el ritme, etc.
  • A nivell cognitiu: afavoreix la capacitat d'atenció i concentració, estimula el llenguatge, la memòria, l'anàlisi, la síntesi i el raonament i, per tant, l'aprenentatge. S'aconsegueix una major precisió per percebre i abstreure estímuls visuals i auditius, desenvolupa el sentit de l'ordre i facilita la creativitat. 
  • A nivell emocional: desperta, estimula i desenvolupa emocions i sentiments que poden modificar l'estat d'ànim de l'infant i promoure la reflexió, a més de fomentar l’expressió (física i emocional) i la creativitat. Desenvolupa un fort vincle afectiu i estimula la intel·ligència emocional i l’autocontrol.
  • A nivell social-relacional: fomenta la socialització, el treball en grup, el respecte envers els altres, el respecte dels torns, l’empatia, el joc, l’escolta, etc.
Les sessions de musicoteràpia a l’escola es componen de:
399
  • Cançó presentació
  • Cançons concentració-joc 
  • Cançons moviment 
  • Cançons objectiu sonor-musical 
  • Presentació d’instrument 
  • Cançó audició/relaxació 
  • Cançó comiat

Galeria

Una petita mostra d'una sessió de musicoteràpia

amb el grup dels grans


Els més petits de l'escola també gaudeixen moltíssim

de les sessions de musicoteràpia

  • 05
  • 09
  • 20
  • musicaIMG_2149
  • musicaIMG_2216
  • musicaIMG_2261
  • musicaIMG_2285
  • musicaIMG_4465