• touch_app
    touch_app
    close
  • person_outline
    person_outline
    person





Fem moltes activitats

Aules organitzades en espais que provoquen el joc Els permetem ser els gestors dels seus propis interessos Els infants són creatius per naturalesa i l’escola afavoreix les seves potencialitats!

Els infants són creatius per naturalesa i des de l'escola afavorim aquesta potencialitat.

Immersio Lingüística

S’introdueix l'anglès des de l’aula de lactants en un marc natural i amb sentit, aprofitant el potencial natural dels infants.info

Immersió lingüística en anglès

La llengua anglesa s’introdueix des de l’aula de lactants, i aquest procés d’intercanvi lingüístic s’ha de produir en un marc natural i amb sentit. Quan els infants tenen contacte amb una llengua diferent a l'habitual desenvolupen amb molta facilitat un conjunt d'aptituds i capacitats, especialment de comprensió auditiva i de pronunciació, que els permet aprendre aquesta nova llengua d’una manera natural.

L'objectiu principal d'aquest contacte amb l'anglès és aprofitar el potencial natural d'aprenentatge que té l'infant en els primers anys de vida. A més a més, és el moment idoni per treure profit de la inquietud i la necessitat natural dels infants per comunicar-se, pròpies d'aquesta etapa.

La immersió lingüística la duu a terme l’especialista en anglès, que es dirigeix a tots els infants de l’escola, en tots els moments del dia, en totes les activitats, al pati, al menjador, als ambients, a les assemblees… en aquest idioma.

A més, realitzem sessions setmanals d’anglès a totes les aules mitjançant una metodologia divertida i captivadora que convida els infants a participar activament en les dinàmiques que es proposen. En aquestes sessions, el joc, la cançó i l'expressió corporal són els instruments bàsics facilitadors de l'aprenentatge.

Cuidem l'hort

La plantació de llavors, el regadiu, l'observació del creixement de les plantes , i la recollida i neteja dels fruits per, finalment, tastar-los. info

Cuidem l'hort

A El Carrilet disposem d'un hort de 30m2 que ens permet gaudir d'un espai exterior ric i estimulador, amb propostes didàctiques naturals que fomenten la descoberta i l'experimentació dels infants, aportant-los coneixements i respecte vers la natura.

Des de molt petits els infants senten curiositat pel seu entorn, fet que els impulsa a explorar el que hi passa. Les activitats a l'hort comencen amb la plantació de llavors, passant pel regadiu, l'observació del creixement de les plantes i dels seus fruits, i la seva recollida i neteja per, finalment, tastar-los.

Destaquem, amb aquesta activitat, la creació d'una actitud positiva vers l'alimentació, aportada pel contacte directe amb la natura i els aliments. El treball a l'hort fomenta en els infants la curiositat a l'hora de provar nous aliments, atès que hi han intervingut, n'han tingut cura i, gràcies a això, se'n senten partícips.

Elaboració de pa

Fem pa per a desenvolupar la motricitat fina i treballar la capacitat de concentració i el ritme tot coneixent un del oficis tradicionals.info

Elaboració de pa

Setmanalment els infants elaboren pa ja que aquesta activitat és ideal per a desenvolupar la motricitat fina, treballar la capacitat de concentració i el ritme. Els infants aprenen que les coses tenen un procés d’elaboració darrere cada una d’elles i fent el pa poden viure aquest procés. A l’amassar el pa descobreixen un dels oficis tradicionals i experimenten l’alegria de trobar-se amb el fruit del seu propi treball. La feina d’amassar és treballosa, i el resultat d’aquest esforç proporciona gust i aliment.

A part de fer pa, el ritme anual amb les festes tradicionals i celebracions també ens condueix a realitzar altres tallers de cuina com fer panellets, galetes de Nadal, coca de llardons, coca de Sant Joan... totes relacionades amb les festes de la cultura popular.

Seguiment psicopedagògic

Vetllem per complir els objectius educatius i potenciar el desenvolupament i benestar físic i psíquic dels infants.info

Seguiment psicopedagògic

En el transcurs dels primers anys de vida els infants adquireixen la base de les relacions socials, el control motriu, la consciència del cos, el llenguatge, la conducta, l’autocontrol, els límits, i un llarg etcètera.

La directora del centre, psicòloga amb més de 10 anys d’experiència en el camp de l’educació, a més a més de les tasques de direcció, acompanya l’estada dels infants al centre per contribuir al compliment dels objectius educatius i potenciar el desenvolupament i benestar físic i psíquic dels infants.

Anem a la piscina

Ens trobem a la piscina de la Societat Esportiva Corbera per començar el dia amb les sessions de joc i diversió en el medi aquàtic.info

Anem a la piscina

Un dia a la setmana ens trobem a la piscina de la Societat Esportiva Corbera per començar el dia d’una manera ben especial. Amb les sessions setmanals el joc i la diversió ens permeten aprendre a sentir-nos a gust dins de l’aigua i agafar moltes destreses que ens seran molt útils per estar segurs en el medi aquàtic.

Després del bany tornem cap a l’escola fent una petita excursió que, com sempre, resulta una experiència fantàstica.

Llenguatge musical

La música és un element fonamental del dia a dia per treballar tots els aspectes principals del desenvolupament de l’infant.info

Llenguatge musical

La música és un element fonamental per treballar tots els aspectes principals del desenvolupament de l’infant: la cognició, el llenguatge, la psicomotricitat, els desplaçaments, l’expressió, el treball en grup, l’autoconeixement, la creativitat, etc.

A El Carrilet la música ens acompanya durant el dia a dia al llarg de tot el curs. Des de les cançons que ens canta l’educadora fins els diferents estils musicals que escoltem mentre juguem a l’aula.

Per tal de potenciar encara més els beneficis que els ofereix la música, setmanalment realitzem sessions de música adaptades a l’aula i grup d’edat, relacionades amb l’estació de l’any i les festivitats d’aquesta estació i les acompanyem de balls i danses que omplen de gaudi i alegria els infants.

També dediquem sessions per conèixer diferents instruments com poden ser el violí, la guitarra, el piano...

Excursions pel poble

Fem excursions pel poble o al bosc. Sortir del centre aporta als infants una experiència especial i única gaudint del nostre entorn.info

Excursions pel poble

Un cop a la setmana marxarem a fer una excursió pel poble o al bosc. Sortir del centre aporta als infants una experiència especial i única. Ens organitzem per gaudir del trajecte observant tot el que anem trobant i gaudint del nostre voltant sense perdre’n detall. Quan arribem al destí, un món d’aventures ens espera i l’emoció no frena. Cada excursió és diferent i representa una gran oportunitat per aprendre, experimentar, crear i sentir-se part de l’entorn proper del nostre poble.

I la natura és l'escenari perfecte ja que els seus recursos són il·limitats. També ens permet observar i vivenciar millor els canvis que succeeixen amb les estacions de l’any quan tornem al mateix lloc de forma regular.

Treball psicomotriu

Una sala de psicomotricitat de 120m2 que ofereix als infants una infinitat de possibilitats per desenvolupar la seva psicomotricitat.info

Treball psicomotriu

Donem molta importància al desenvolupament psicomotor com a manera d'assolir una construcció i una assimilació de l’esquema corporal correctes, d'afavorir la relació amb els altres i d'assimilar el món exterior.

Disposem d’una sala de psicomotricitat de 120m2 que ofereix als infants una infinitat de possibilitats: espais tous de matalassos i coixins on poder saltar, rebolcar-se i caure; llocs on grimpar o enfilar-se per a fer equilibris, rodar, gronxar-se; espatlleres, escales, cordes...

El ventall de possibilitats de joc s’amplia i segueixen estructurant i organitzant activitats ells mateixos, o s’hi troben una proposta preparada que els omplen de gaudi i d’aprenentatge. Aquestes activitats es donen en un marc afectiu on els infants es senten segurs i on troben noves maneres de descobrir el seu món.

A partir de primer de primària aquest treball es combina amb l’activitat física que duem a terme a les instal·lacions esportives de Corbera com són el poliesportiu cobert, la pista de patinatge i el camp de futbol.

Sessions d'experimentació

Sessions d'experimentació que es basen en la manipulació, observació i experimentació en llibertat amb diferents materials.info

Sessions d'experimentació

És molt important que els infants observin, manipulin, olorin i experimentin lliurement amb diferents materials. Durant les sessions d’experimentació que desenvolupem a El Carrilet s’utilitzen materials de la vida quotidiana que permeten als nens i nenes, a través de l’acció lliure i espontània, la possibilitat d’accedir a multitud de sensacions, descobriments i aprenentatges.

Activitats artístiques

Les activitats artístiques són el motor per a activar la imaginació i la creativitat dels infants, enriquint així les seves formes d’expressió.info

Activitats artístiques

Reivindiquem l’educació artística com a motor per a activar la imaginació i la creativitat dels infants, que els permetrà enriquir les seves formes d’expressió.

L’art és un llenguatge mitjançant el qual els infants poden expressar i comunicar allò que senten, i nosaltres posem al seu abast diferents materials per tal que, lliurement, facin les seves creacions.

A partir del segon cicle d’infantil introduïm, entre d’altres coses, l’aquarel·la per viure una experiència de contacte amb el color, els treballs amb llana i el taller de fusteria.

A primària ens endinsem en el dibuix a través de diferents tècniques, la pintura, l’estampació i el gravat, l’escultura...

Treballem els contes

Donem una especial importància al conte oral que permet afavorir la imaginació i la fantasia tot creant un vincle positiu amb la literatura.info

Treballem els contes

Els contes formen part del dia a dia tant a infantil com a primària. No obstant això, donem especial importància a un moment diari que dediquem a explicar un conte als infants del segon cicle d’infantil i cicle inicial de primària. En aquest moment es crea un petit ritual en el que abaixem les persianes, i amb una llum tènue convidem als infants a col·locar-se còmodes per escoltar la història.

El conte que expliquem en aquest moment és un conte oral (és a dir, sense suport visual) i està escollit o inventat per la mestra d’entre un conjunt de contes d’un alt contingut pedagògic. Històries inventades, contes relacionats amb les estacions de l’any, contes tradicionals... tots són una eina molt valuosa per crear un vincle positiu amb la literatura.

Els contes orals permeten afavorir la imaginació i la fantasia, on cada nen i nena crea les seves pròpies imatges mentals sobre la història narrada. Els contes també ofereixen la possibilitat d’una posterior teatralització per tal de fer un treball global de tot el que ens desperten i mouen dins nostre aquestes històries.

SOL·LICITA LA TEVA VISITA

Conèixer l'escola et permetrà prendre la millor decisió!